Hvert år får mange kreftbehandlede kvinner livet i gave, men flere av dem blir aldri helt friske igjen. Årets Rosa Sløyfe-aksjon har senskader ved endt kreftbehandling i fokus.
I år samarbeider Mester Grønn med de norske skijentene for å skape økt oppmerksomhet rundt saken.
Blomster er noe som gir mennesker glede, uansett hvor man befinner seg i livet, derfor har Mester Grønn i mange år støttet Rosa Sløyfe-aksjonen.
Markedssjef Hege Hildeng har følgende å si:
– I Mester Grønn er nesten 90 prosent av oss kvinner. Rosa Sløyfe-aksjonen har dermed vært veldig viktig for oss.
–Kvinnene som har gjennomgått en kreftbehandling viser en enorm styrke og er gode forbilder – noe skijentene også er. Det at skijentene ønsker å være med oss i år og sette fokus på denne viktige saken, er vi veldig glade for og håper det vil gi ekstra oppmerksomhet og ikke minst mer penger til brystkreftforskning.
Mester Grønn har støttet aksjonen siden 2009 og har hittil samlet inn over 11 millioner kroner til den viktige brystkreftforskningen, noe vi er utrolig stolte av. Nå håper vi kundene våre blir med oss og skijentene på laget, og gir sin støtte til Rosa sløyfe-aksjonen i år også.